Evenimente

În fiecare an, în luna septembrie, milioane de cetăţeni sunt invitaţi să viziteze monumente istorice sau să ia parte la evenimente  prin care cunosc patrimoniul cultural  din întreaga Europă cu ocazia Zilelor Europene ale Patrimoniului (ZEP), organizate la iniţiativa comună a Consiliului Europei şi a Uniunii Europene. Din anul 1992 şi în România, Zilele Europene ale Patrimoniului oferă participanţilor ocazia să descopere nu numai monumente istorice, dar și patrimoniul cultural mai puţin cunoscut care, în mod obişnuit, nu sunt accesibile publicului larg.

În anul 2024, Consiliul Europei a ales tema Routes, Networks and Connections (Rute, contacte și conexiuni)Data de desfăşurare a evenimentelor ediţiei a XXXII-a în România: sâmbătă - 21 septembrie 2024. Stabilirea acestei date corespunde celei de a doua săptămâni a noului an şcolar ceea ce va facilita participarea tinerilor, în mod organizat, la evenimentele ZEP.

Instituțiile de cultură care au sediul în clădiri, ansambluri, situri înscrise în patrimoniul cultural, din oraşe ori din mediu rural, sunt invitate să organizeze evenimente de prezentare a instituţiilor lor, a patrimoniului mobil/imobil/imaterial prin intermediul vizitelor, expozițiilor și activităților tematice, sau al altor modalităţi atractive de transmitere a cunoştinţelor despre patrimoniul construit, patrimoniul mobil şi desigur patrimoniul imaterial din zona respectivă şi din celelalte zone ale ţări dar şi din alte zone ale Europei. Se pot iniția trasee ghidate pe tematici specifice patrimoniului urban sau rural (ex: stil Brâncovenesc, Neoromânesc, Art Nouveau, seria conacelor, culelor, caselor memoriale, monumentelor de for public ș.a.). Cele expuse constituie doar sugestii nelimitative pentru organizarea unor evenimente în cadrul ZEP, urmând ca organizatorii acestora să le confere specificitate și să reflecte tema ediției a XXXII-a, în România. Mai multe sugestii în ghidul de pe pagina oficială European Heritage Days.

 Din iunie 2019 sunt certificate 38 de Rute Culturale ale Consiliului Europei, care acoperă diverse teme ale memoriei, istoriei și patrimoniului european, contribuind în același timp la diversitatea Europei de astăzi.

Programul Rute Culturale lansat de Consiliul Europei  în 1987 demonstrează, printr-o călătorie în spațiu și timp, modul în care patrimoniul din diferite țări ale Europei contribuie la un patrimoniu cultural comun. Rutele Culturale ilustrează practic valorile fundamentale ale Consiliului Europei și acționează drept canale pentru dialogul intercultural și promovează o mai bună cunoaștere și înțelegere a identității culturale europene. Rutele Culturale conservă și consolidează patrimoniul natural și cultural al Europei ca factor de îmbunătățire a mediului de viață și ca o sursă de dezvoltare culturală, socială și economică, inclusiv, promovează turismul cultural ca formă de dezvoltare durabilă.

În cadrul Acordului Parțial Extins (EPA) privind Rutele Culturale, înființat în 2010, se decide strategia programului și se acordă certificarea «Rută Culturală a Consiliului Europei». Acest acord este deschis statelor membre și statelor nemembre ale Consiliului Europei are scopul de a acorda sprijin politic inițiativelor naționale, regionale și locale pentru promovarea culturii și a turismului. În prezent, EPA cuprinde 33 de State Membre - din 2013 și România- și 3 state cu statut de observator. De asemenea programele comune ale Consiliului Europei și Uniunii Europene susțin cooperarea dintre Acordul Parțial Extins privind Rutele Culturale și Comisia Europeană .

În cadrul programului, Institutul European pentru Rute Culturale (EICR) oferă consultanță pentru Rutele Culturale deja certificate, oferă asistență pentru proiecte noi, organizează activități de formare și asigurare a vizibilității pentru administratorii de rute și coordonează o rețea universitară. Sediul EICR se află în centrul cultural Abația Neumünster din Luxemburg, în baza unui acord încheiat între Consiliul Europei și Guvernul Marelui Ducat de Luxemburg.

Formulate în deceniul opt, printr-o demonstraţie extinsă de către o personalitate a culturii, academicianul Răzvan Theodorescu (1939-2023 ) teza  coridoarelor culturale, a pornit de la analiza caracterului internaţional al extremităţilor Dunării de Jos, unde, alături de români, au convieţuit bulgari şi maghiari, sârbi şi greci, italieni, tătari şi turci. Identificând asemenea  coridoare  pe care au circulat, mai ales dinspre sud spre nord, idei, bunuri culturale, forme de artă, meşteri şi cărturari, au fost evidențiate moduri de constituire, din preistorie încă, asemenea nuclee culturale, în ţinuturile răsăritene ale continentului nostru.

Ulterior UNESCO, a luat în considerare aceste ipoteze într‑un proiect cu caracter  internaţional ce ilustra şi faptul că asemenea coridoare erau cele care explicau unitatea unui vast şi divers spaţiu geografic şi istoric, multicultural, multiconfesional şi multireligios între Orientul asiatic şi Occidentul european.

Aceste considerente au constituit temeiul formulării temei „Coridoare culturale, trasee europene ale obiectivelor de patrimoniu” pentru organizarea și desfășurarea evenimentelor ediţiei ZEP, prin care să se reflecte semnificațiile anului 2024 pentru România în contextul cultural European.
Tema oferă posibilitatea iniţierii organizării unui evantai de evenimente culturale ce vor avea în centru patrimoniul construit, aflat în proprietate publică sau privată, în care se va permite accesul (fizic sau virtual), prin intermediul vizitelor, expozițiilor, al traseelor ghidate tematice în mediul urban sau rural  sau al activităților tematice.

În perioada 10-25 septembrie 2023 are loc, la Riyadh, Regatul Arabiei Saudite, cea de-a 45-a sesiune extinsă a Comitetului Patrimoniului Mondial.
România este prezentă, în calitate de observator, la această importantă reuniune anuală, prima organizată cu prezență fizică, în ultimii trei ani. Delegația țării noastre este condusă de doamna Diana Baciuna, Secretar de Stat în Ministerul Culturii, și îi include pe Excelența Sa, doamna ambasador Simona-Mirela Miculescu, delegatul permanent al României pe lângă UNESCO, doamna Irina Iamandescu, director adjunct al Institutului Național al Patrimoniului și punct focal național pentru Convenția UNESCO din 1972, domnul Andrei Luca, director în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, domnul Felix Marcu, manager al Muzeului Național de Istorie a Transilvaniei și doamna Raluca Grama, șef secție patrimoniu mondial, Institutul Național al Patrimoniului. 
Mai multe detalii: link

Ministerul Culturii organizează, în data de 11 mai 2023, începând cu ora 13:00, o întâlnire publică în vederea prezentării bunelor practici de la nivelul Direcțiilor Județene pentru Cultură.

Întâlnirea va fi organizată în sistem videoconferință (platforma Zoom) și are ca scop promovarea activităților desfășurate de către Direcțiile pentru Cultură la nivel local, precum și creșterea gradului de conștientizare a importanței acestora în sistemul administrativ public.

Evenimentul va fi organizat în cadrul Săptămânii Guvernării Deschise (#OpenGovWeek), acțiune anuală la nivel global, inițiată și promovată de Parteneriatul pentru Guvernare Deschisă, demers internațional la care Guvernul României a aderat încă din anul 2011.

Mai multe detalii: link

În fiecare an, pe 18 aprilie, oamenii sărbătoresc Ziua Patrimoniului Mondial, cunoscută și ca Ziua Internațională a Monumentelor și Siturilor.
Această zi este dedicată promovării importanței patrimoniului cultural și creșterii gradului de conștientizare cu privire la necesitatea conservării siturilor și monumentelor istorice de pe tot globul. Ziua celebrează moștenirea culturală unică și diversă din întreaga lume și încurajează oamenii să o aprecieze și să o protejeze pentru generațiile viitoare.

Consiliul Internațional pentru Monumente și Situri (ICOMOS) a propus ideea Zilei Patrimoniului Mondial în 1982 și a fost aprobată de Conferința Generală a UNESCO în anul următor. Prima Zi a Patrimoniului Mondial a fost sărbătorită în 1983, iar de atunci, a devenit un eveniment important pentru promovarea și conservarea patrimoniului cultural, dar și sensibilizării publicului la păstrarea valorilor culturale. 

Scopul principal al acestei zile este de a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța conservării siturilor și monumentelor de patrimoniu cultural. Ziua oferă o oportunitate de a evidenția valoarea moștenirii culturale și nevoia de a-l proteja de daune sau distrugeri din cauza dezastrelor naturale, activităților umane sau urbanizării.

 
Pentru detalii suplimentare ne puteți contacta la adresa cultura@europa-creativa.eu,  persoană de contact: Sorin Enuș.
În perioada 13-14 decembrie 2022, Biroul Europa Creativă – Cultura va organiza la București cea de-a patra ediție a Forumului resurselor pentru organizații culturale.
Evenimentul își propune să contribuie la creșterea capacității operatorilor culturali de a dezvolta idei de proiecte viabile și sustenabile, prin promovarea proiectelor de cooperare Europa Creativă în care sunt implicate organizații din țara noastră și a altor finanțări disponibile pentru operatorii din sectoarele culturale și creative.
În prima zi a Forumului, reprezentanți ai Asociației Culturale Replika, Asociaţiei Tranzit.ro, Complexului Național Muzeal ASTRA, Fundației AltArt și Asociației Centrul Cultural Plai, organizații care implementează proiecte de cooperare selectate în cadrul apelului 2021, vor vorbi despre experiența lor în accesarea programului, impactul asupra grupurilor-țintă, avantajele cooperării și ale parteneriatului cu dimensiune europeană. Participanții interesați să acceseze în viitor finanțarea vor avea, astfel, ocazia să adreseze întrebări și să beneficieze de sfaturi practice privind derularea unui proiect de cooperare europeană.
Cea de-a doua zi a evenimentului urmărește să sprijine profesioniștii din sectoarele culturale și creative în procesul de identificare a unor resurse financiare adecvate pentru dezvoltarea organizațiilor lor. Participanții vor primi informații despre oportunitățile de finanțare existente la nivel european prin programele Orizont Europa, Erasmus+, Noul Bauhaus European, Cetățeni, Egalitate, Drepturi și Valori, Europa Creativă – subprogramul Cultura și nu numai.
Agenda preliminară a evenimentului este disponibilă aici. Ediția din acest an a Forumului va avea loc la WASP Studios – sala Black Box.   
Participarea este gratuită, însă locurile sunt limitate. Vă puteți înscrie la eveniment completând acest scurt formular online, până vineri, 9 decembrie. 

Joi, 17 noiembrie 2022, Biroul Europa Creativă - Cultura
organizează o sesiune de informare gratuită pentru editurile interesate să acceseze linia de finanțare Circulația operelor literare europene.
Editurile vor afla cum pot obține până la 300.000 € finanțare pentru traducerea, publicarea, distribuția și promovarea operelor de ficțiune prin Programul Europa Creativă al Uniunii Europene.
Prezentările vor expune principalele condiții pentru accesarea acestei finanțări, conţinutul dosarului de finanţare, procedura de evaluare a proiectelor, precum și beneficiile generate de participarea la program. De asemenea, vor fi oferite informații despre alte oportunități de finanțare a activității editoriale, disponibile la nivel național sau internațional.
Programul evenimentului este disponibil aici. Sesiunea de informare va avea loc la Seneca AnticafeSala Amfiteatru, strada Arhitect Ion Mincu nr. 1, București.   
Vă puteți înscrie la eveniment completând acest scurt formular online, până cel târziu marți, 15 noiembrie. 
Biroul Europa Creativă România este punctul de contact național care promovează acest program comunitar în România, acordă asistență tehnică gratuită operatorilor care vor să-l acceseze și promovează proiectele finanțate.
Pentru detalii suplimentare ne puteți contacta la adresa cultura@europa-creativa.eu, persoană de contact: Miruna Dicu.

RECYCLASSIC

Joi, 29 septembrie 2022, începând cu ora 13, în Sala de Festivități a Școlii Populare de Arte și Meserii „VESPASIAN LUNGU” din Brăila, violonista DIANA JIPA și pianistul ȘTEFAN DONIGA vor prezenta publicului un proiect cultural inedit, concentrat pe informarea și conștientizarea publicului, cu precădere a publicului tânăr, asupra importanței regenerării resurselor și a reciclării valorilor de orice natură.
În acest context, cei doi muzicieni vor desfășura o serie de acțiuni culturale foarte diverse: turneu național de recitaluri camerale, lansare de videoclipuri ale creațiilor cuprinse în program, crearea și lansarea paginii web www.recyclassic.ro, comunicări și informări publice etc., toate abordând obiectivul principal al proiectului într-o manieră originală, foarte accesibilă și atractivă.
Proiectul „RECYCLASSIC” este organizat de Asociația Gargui în colaborare cu Asociația Culturală INNOVARTE, cu finanțarea Ministerului Culturii și cu valorosul parteneriat al postului Radio România Muzical și al instituțiilor care găzduiesc evenimentele incluse în program.

HARMONIA MUNDI

140 de ani de la nașterea lui Nicolae Titulescu celebrați printr-un proiect cultural complex care include recitaluri camerale, conferințe pe teme de istorie contemporană și lansări de filme.

Marți, 20 septembrie 2022, începând cu ora 17, în Sala de Festivități a Școlii Populare de Arte și Meserii „VESPASIAN LUNGU” din Brăila, violonista DIANA JIPA și pianistul ȘTEFAN DONIGA vor susține un nou recital din cadrul proiectului cultural dedicat împlinirii a 140 de ani de la nașterea uneia dintre personalitățile marcante ale istoriei contemporane românești: Nicolae Titulescu.

Sub titlul HARMONIA MUNDI are loc un turneu național de 10 recitaluri camerale, fiecare moment muzical fiind precedat de câte o conferință pe tema vieții și activității ilustrului diplomat român, conferințe susținute de personalități ale crecetării istorice românești.

Astfel, alături de cei doi protagoniști ai recitalurilor camerale, este invitat încalitate de curator dl. Conf. Univ. Dr. Costin Croitoru – Manager al Muzeului Brăilei „CAROL I”.

 Proiectul „HARMONIA MUNDI – TITULESCU 140” este organizat de Asociația Culturală INNOVARTE cu finanțarea Ministerului Culturii și cu valorosul pateneriat al postului Radio România Muzical, al Muzeului Național de Istorie a României din București, al Universității Naționale de Muzică din București și al instituțiilor care găzduiesc evenimentele incluse în program: Muzeul de Artă din Constanța, Muzeul Etnografic al Transilvaniei din Cluj, Casa Memorială „Iuliu Maniu” din Bădăcin, Direcția Județeană pentru Cultură Sălaj, Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău, Filarmonica „Dinu Lipatti” din Satu Mare, Consiliul Județean Neamț, Centrul pentru Cultură și Arte „Carmen Saeculare” Piatra Neamț, Primăria Soveja, Centrul Cultural „Simion Mehedinți” Soveja, Teatrul Municipal „Maior Ghoerghe Pastia” din Focșani, Muzeul Brăilei „Carol I”, Școala Populară de Arte și Meserii „Vespasian Lungu” din Brăila, Direcția Județeană pentru Cultură Brăila, Filarmonica Pitești.

24 Iunie - Ziua Iei, declarata prin lege si promulgata in 21 iunie a.c. de Presedintele Romaniei

Lansare de carte la secţia de Etnografie a Muzeului Brăilei “ Carol I”

Miercuri – 15 Iunie 2022, cu începere de la orele 17:00, la Secţia de Etnografie şi Artă populară  a Muzeului din Str. Polonă nr. 14, Direcţia Judeţeană pentru Cultură – Brăila şi Muzeul Brăilei “Carol I” vă propun lansarea celei de-a treia ediții – “ prefăcută, mult adăugită și relativ „încreștinată” - a cărții “Timpul sacru. Sărbătorile de altădată, apărută  recent la Editura Vasiliana’98 din Iași, în prezenţa autorului - etnologul şi muzeograful Marcel Lutic.

Cartea - care debutează cu o Precuvântare și un Preambul semnate de Dr. în etnologie Lucia Cireș și etnograful şi muzeologul din Chișinău - Dr.Varvara Buzilă, urmate de Prefața autorului - descrie o consistentă, interesantă și accesibilă incursiune în calendarul popular românesc.

Sărbătorile populare românești - multe dintre ele uitate sau mai puțin cunoscute - sunt grupate în șase mari  capitole:Sărbători domnești sau împărăteștiSărbători ale Maicii DomnuluiSărbători ale sfinților „mari”Sărbători ale sfinților „mici”Sărbători precreștine sau băbești și „Poitra”. Sărbători cu totul uitate şi abordate de autor într-o manieră plurivalentă, fiind  elocvent ilustrate cu icoane și  imagini din fototeca Muzeului Etnografic al Moldovei din Iași.

“Popasurile” acestei călătorii de pe durata unui an întreg – sărbătorile creştine şi precreştine, sunt prilejuri potrivite pentru autor în a exemplifica, explica, detalia şi transfigura în sens şi conţinut, semiotic şi semantic, o serie de specificităţi/unicităţi de trăire şi înţelegere a rostului şi ritmului ancestral al Vieţii, în acest spaţiu de locuire.

În cele 560 de pagini ale actualei ediţii, oricare cititor - iniţiat sau nu în semantica creştină şi laică  a etnologiei şi etnografiei - descoperă şi înţelege în mod foarte accesibil şi firesc, sărbătorile neamului românesc de dinainte şi după creştinarea sa.

Astfel, volumul propus publicului brăilean spre prezentare în cel mai potrivit loc – secţia de Etnografie a Muzeului Judeţean, se constituie într-un reper valoros pentru cunoaşterea, studierea, înţelegerea şi promovarea patrimoniului cultural  imaterial al românilor,  care se cere – mai mult ca oricând - conservat, prețuit și transmis generaţiilor următoare, ca un autentic, inimitabil  şi unic tezaur naţional.

În spiritul şi sprijinul evenimentului nostru, ca o ilustrare cultural-artistică relevantă a volumului, va evolua Grupul „Chiralina” - îndrumat, condus şi înfiinţat de Doamna Profesor  Maria Radu.

Intrarea este absolut liberă şi, vă aşteptăm cu drag pe toţi cei interesaţi!

 Director Ex. Ana Hărăpescu

TRATATUL DE LA TRIANON - 102 ANI

4 IUNIE - ANIVERSĂM RECUNOAȘTEREA INTERNAȚIONALĂ A MARII UNIRI

Semnarea Tratatului de la Trianon de către 16 state învingătoare în Primul Război Mondial, inclusiv de către România, pe de-o parte, și Ungaria, de cealaltă parte, însemna recunoașterea oficială a eforturilor pe care România le-a făcut pentru dobândirea teritoriilor locuite de români.

România a intrat în 1916 în război pentru a redobândi Transilvania (cu Maramureș și Crișana), Banatul și Bucovina, teritorii istorice românești aflate sub ocupația Imperiului Austro-Ungar.

Tratatul de la Trianon a devenit posibil prin jertfa ostașilor români, prin eforturile politicienilor vremii de a realiza Marea Unire de la 1 decembrie 1918 și recunoașterea ei ulterioară în cadrul Conferinței de Pace de la Paris, începute la 18 ianuarie 1918.

Prin articolul 27 al Tratatului se recunoștea unirea Transilvaniei, Banatului și Maramureșului cu România. Totodată, prin articolul 45 se prevedea că „Ungaria renunță, în ceea ce o privește, în favoarea României, la toate drepturile și titlurile asupra teritoriilor fostei monarhii austro-ungare situate dincolo de frontierele Ungariei, astfel cum sunt fixate la art. 27, partea a II-a și recunoscute, prin prezentul Tratat sau prin orice alte Tratate încheiate în scopul de a îndeplini prezenta încheiere, ca făcând parte din România”.

Din partea României, documentul a fost semnat de dr. Ioan Cantacuzino și Nicolae Titulescu, care avea să afirme: „Tratatul de la Trianon apare tuturor românilor, și îndeosebi celor din Ardeal, ca o consfințire a unei ordini de drept mult mai redusă decât aceea pe care veacuri de conviețuire și suferințe comune au săpat-o în conștiința istorică a neamului nostru. De aceea, în chip firesc, în opinia noastră publică, Tratatul de la Trianon evoca mai curând ideea unei completări decât ideea unei amputări”.

Revizionismul Ungariei va continua, iar prin Dictatul de la Viena din 30 august 1940 va ocupa nordul Transilvaniei. Încheierea celui de-al Doilea Război Mondial prin Tratatul de la Paris, din 10 februarie 1947, va reamplasa Ungaria în frontierele stabilite la Trianon. Aceste frontiere se păstrează și astăzi la 102 de ani de la semnarea Tratatului de la Trianon.

TURNEUL NAŢIONAL „ROMÂNIA UNIVERSALIS” ŞI LA BRĂILA

Vă invităm sâmbătă, 21 mai 2022, începând cu ora 11.00, să luaţi parte, în sala de spectacole a Şcolii Populare de Arte şi Meserii „Vespasian Lungu” din str. Mărăşeşti nr. 1, la concertul susţinut de către reputaţii muzicieni Diana Jipa (vioară) şi Ştefan Doniga (pian) care include Brăila, printr-un efort special, în cadrul turneului naţional „România universalis” dedicat celebrării a 15 ani de la integrarea României în Uniunea Europeană şi împlinirii a două decenii de la proclamarea zilei de 21 mai, de către Adunarea Generală a O.N.U., drept Ziua mondială pentru diversitate culturală, pentru dialog şi dezvoltare.

Acest turneu este organizat pe plan naţional de Asociația Culturală Innovarte, cu sprijinul Institutului Cultural Român şi al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România. Recitalul cuprinde creații camerale semnate de George Enescu, Béla Bartók, Walter Klepper, Mihail Jora, Alfonso Castaldi, Theodor Rogalski, Hilda Jerea, dar și creații aparținând compozitorilor Adrian Iorgulescu, Ulpiu Vlad, Dan Dediu şi Roman Vlad.

În încheiere, Corul mixt „Trison” al Şcolii Populare de Arte, dirijat de profesorii Marcica şi Ştefan Lupu, va susţine un program care include piese ale unor compozitori români şi străini.

La Brăila, evenimentul prezentat şi publicului din alte 10 orașe românești se va desfăşura prin colaborarea dintre Ministerul Culturii prin Direcţia Judeţeană pentru Cultură Brăila şi Şcoala Populară de Arte şi Meserii „Vespasian Lungu”, cu sprijinul Consiliului Judeţean Brăila şi al Primăriei Municipiului Brăila.

Intrarea este liberă!

Ministerul Culturii alături de Comisia Națională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial vă invită să participați la o sesiune online de promovare a programului strategic Tezaure Umane Vii (TUV). În cadrul sesiunii vor fi abordate subiecte precum modificările aduse regulamentului TUV, întocmirea dosarului de candidatură, dar și viața după acordarea titlului (prezentată de către laureații TUV). 

TEZAURE UMANE VII a pornit ca o inițiativă UNESCO pentru salvgardarea, păstrarea și transmiterea patrimoniului cultural imaterial. Acesta vizează, pe de o parte, creșterea gradului de recunoaștere și vizibilitate a păstrătorilor și transmițătorilor elementelor de patrimoniu cultural imaterial în cadrul comunităților din care fac parte, al specialiștilor și al publicului larg. Pe de altă parte, își dorește identificarea acelor persoane care, făcând dovada caracterului excepțional al performării, sunt capabile să transmită un anumit element de patrimoniu imaterial, în forma și cu mijloacele tradiționale nealterate, contribuind, astfel, la asigurarea viabilității acestuia.

Evenimentul se va desfășura miercuri (16 martie) la ora 11.00 pe platforma
online Google Meets.

link-ul către eveniment:  https://meet.google.com/uep-bysn-jke !!

Program

     Ora 11:00 – Alocuțiuni

  • Costel-Cristian Lazăr, subsecretar de stat, Ministerul Culturii
  • Sabina Ispas, Director al Institutului de Etnografie şi Folclor Constantin Brăiloiu, Comisia Națională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial
  • univ. dr. habil. Gabriela Nedelcu-Păsărin, președinta Comisiei Naționale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial
  • Ioana Baskerville, Comisia Națională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial

 Ora 11:30 - Prezentarea Regulamentului de acordare a titlului TEZAUR UMAN VIU

  • Natalia Lazar, coordonatorul Programului TEZAURE UMANE VII 2022, Comisia Națională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial

Ora 11:40 - Invitați TEZAURE UMANE VII

  • Ion Albu – Tezaur Uman Viu (spiritualitate, măști populare), Timișești, Neamț
  • Maria Antoneta Ciucă - Tezaur Uman Viu (prelucrarea fibrelor și firelor naturale – broderie), Poiana Sibiului, Sibiu
  • Floare Finta – Tezaur Uman Viu (costume și podoabe populare), Negrești-Oaș, Satu Mare
  • Ștefan Lupu – Tezaur Uman Viu (sculptor în lemn), Araci, Covasna
  • Petre Măsală - Tezaur Uman Viu (spiritualitate – dansator, performer Căluș), Stolnici, Argeș

 Ora 12:30 - Sesiune de întrebări și răspunsuri

  • Instituții și entități ce desfășoară activitate în domeniul patrimoniului cultural imaterial, interesate de depunerea de dosare de candidatură în cadrul Programului TEZAURE UMANE VII 2022
  • Membri Comisiei Naționale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial
15 FEBRUARIE - ZIUA NAȚIONALĂ A LECTURII

România celebrează pentru prima dată Ziua națională a lecturii pe 15 februarie. Cu acest prilej, Biblioteca Județeană ,,Panait Istrati” Brăila organizează o serie de sesiuni de lectură și expoziții de carte în perioada 13 – 16 februarie 2022.
Programul evenimentelor cuprinde:

  • Duminică, 13 februarie, ora 12.30, Lecturi cu lipici pentru mari și pentru mici – sesiune de lectură la parohia ,,Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril” împreună cu copiii din grupul de cateheză;
  • Luni, 14 februarie, ora 12.00, Lecturi cu lipici pentru mari și pentru mici – citim la Cantina socială ,,Sfântul Vasile cel Mare” pentru copiii din familii defavorizate;
  • Marți, 15 februarie, ora 09.30, expoziția de carte Fănuș Neagu și scriitorii brăileni – vernisaj la Școala Gimnazială ,,Fănuș Neagu”;
Mai multe detalii: https://140.bjbraila.ro/eveniment/ziua-nationala-a-lecturii/

Atlasul Culturii. Așezămintele culturale în spațiul rural,

Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) marchează Ziua Culturii Naționale de anul acesta cu evenimentul de lansare a publicației Atlasul Culturii. Așezămintele culturale în spațiul rural, care va avea loc vineri, 14 ianuarie 2022, ora 12:00, la Biblioteca Națională a României, sala Mircea Vulcănescu. Lansarea va fi transmisă și în regim live, pe pagina de Facebook a INCFC.

Prima ediție a Atlasului Culturii aduce în atenție, în premieră, o problemă ce nu mai poate fi amânată: reactivarea așezămintelor culturale din spațiul rural. Atlasul Culturii subliniază rolul vital al așezămintelor culturale, elemente esențiale de infrastructură publică, de multe ori chiar singurele, pentru cultura din spațiul rural, în care sunt rezidenți peste 45% din locuitorii României. Studiul este un demers de cartografiere a așezămintelor culturale, care pune în prim-plan situația actuală a acestora și resursele necesare pentru desfășurarea activității.
Mai multe deralii la: https://www.culturadata.ro/lansare-atlasul-culturii/

Premiile Europene pentru Patrimoniu / Europa Nostra.

Inițiativele civice pentru patrimoniul cultural din România sunt din ce în ce mai numeroase și mai puternice. Să le ajutăm să primească recunoaștere și susținere, inclusiv la cel mai înalt nivel: Premiile Europene pentru Patrimoniu / Europa Nostra.

S-au deschis nominalizările pentru ediția 2022!

Până anul viitor, pe 1 februarie, puteți propune candidaturi de proiecte, inițiative și persoane care țin sus ștacheta salvgardării patrimoniului cultural din țara noastră și care ar merita să meargă pe urmele celor de la Ambulanța pentru monumente (laureați ai ediției 2020) și de ale partenerilor și voluntarilor Fundației ProPatrimonio implicați în restaurarea Bisericii de lemn de la Urși (triplu laureați ai ediției 2021).

Aceste premii promovează și recompensează exemple de succes din domeniul patrimoniului cultural și sunt acordate „eroilor patrimoniului” în semn de apreciere pentru angajamentul lor. De asemenea, acest premiu al Uniunii Europene sensibilizează publicul cu privire la problemele cu care se confruntă acest sector, oferă și promovează o mai mare apreciere și protecție a patrimoniului cultural european.

Un stiudiu confirmă faptul că cea mai mare realizare a acestui premiu este faptul că aduce în prim plan exemple de succese din acest sector și sensibilizează publicul cu privire la cele mai bune practici din Europa.

Aflați mai multe informații despre premii, câștigători și cererea anuală de propuneri pe site-ul Premiilor pentru patrimoniul european.

Fondului Ambasadorial pentru Conservarea Obiectivelor Culturale (AFCP)

Biroul de Diplomatie Publica al Ambasadei  SUA anunta ca accepta propuneri de proiecte pentru Fondul Ambasadorial pentru Conservarea Obiectivelor Culturale (AFCP) Editia 2022.

Prima etapa de inscriere pentru AFCP 2022 consta in crearea si trimiterea unei asa-numite note de concept in format Word.

Fondul Ambasadorial pentru Conservarea Obiectivelor Culturale  sprijina conservarea, an de an, a obiectivelor de genul: cladiri istorice si situri arheologice, obiecte si colectii culturale/de patrimoniu,  obiecte arheologice si etnografice, picture, sculpturi, manuscrise, muzica traditionala, mestesuguri etc.

Termenul limita de trimitere a proiectelor este 9 decembrie 2021 inclusiv.
Toate amanuntele necesare transmiterii notei de concept se regasesc in documentul anexat: link

„CERINȚE, EXIGENȚE, ÎN POLITICA DE CONSERVARE ȘI RESTAURARE A MONUMENTELOR ISTORICE „

- SIMPOZION -

Ne face deosebită plăcere să vă invităm la Simpozionul „CERINȚE, EXIGENȚE, ÎN POLITICA DE CONSERVARE ȘI RESTAURARE A MONUMENTELOR ISTORICE „  ce va avea loc în data 21 octombrie 2021, ora 10:00  la Muzeul Brăilei ”Carol I”
Evenimentul are drept obiectiv cunoașterea și promovarea cerințelor și exigențelor în conservarea și restaurarea monumentelor istorice. Scopul acțiunii este creșterea calității documentațiilor întocmite, a informării asupra responsabilitatilor celor care activează in acest domeniu dar si al administratorilor si proprietarilor. Evenimentul se desfasoara asa cum este consemnat in invitatie  impreună cu CNMI sub patronajul Ministerului Culturii și în parteneriat cu  toate structurile județene.
Proiectul cultural Teatru Radiofonic pentru Copii
Aventura Căpitanului Vic în Lumea Reală – adaptare radiofonică după piesa de teatru pentru copii cu același nume scrisă de George Cocoș. Spectacolul ne introduce în laboratorul secret al lui Dr. Neboon, un personaj negativ care încearcă să cucerească întreaga lume teleportându-se în Lumea Virtuală.

Asociația Arteka desfășoară în perioada septembrie – octombrie 2021 proiectul cultural Teatru Radiofonic pentru Copii, finanțat de Ministerul Culturii.
 În cadrul proiectului, două piese de teatru contemporan pentru copii vor fi adaptate radiofonic și difuzate pe mai multe canale de podcasting. Acestea pot fi ascultate în mod gratuit, accesând următoarele link-uri: 

Spotify https://open.spotify.com/show/1LornRfN9LqECN4JQRY78J 

Anchor.fm https://anchor.fm/asociatia-arteka5

Pocketcasts.com  https://pca.st/1dgymcyl

 Prin intermediul acestui proiect, se încearcă popularizarea unei forme de spectacol pentru copii accesibilă unui număr cât mai mare de ascultători, prin intermediul difuzării pe canale specializate de podcast. Cel de-al doilea aspect urmărește promovarea dramaturgiei contemporane românești pentru copii, prin adaptarea radiofonică a textelor scrise de doi dramaturgi români, Daniel Chirilă, respectiv George Cocoș. Amândoi au dovedit în ultimii ani că viitorul dramaturgiei pentru copii constă în concretizarea pieselor de teatru în spectacole. Doar așa se creează contextul potrivit de cunoaștere și înțelegere a parcursului dramaturgic contemporan român.

Pentru alte detalii referitoare la proiect se poate accesa: www.facebook.com/AsociatiaArteka
Sursa: http://www.cultura.ro/proiectul-cultural-teatru-radiofonic-pentru-copii

Hermann – adaptare radiofonică după piesa cu același nume scrisă de Daniel Chirilă. Spectacolul spune povestea lui Hermann, un băiețel care în drumul lui spre școală visează tot felul de lucruri. De cele mai multe ori îl fură peisajul și își imaginează cum este să devii un supererou și să salvezi orașul întreg.
Concurs național pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediție a Expoziției Internaționale de Artă - la Biennale di Venezia

Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe și Institutul Cultural Român anunță lansarea Concursului Național pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediție a Expoziției Internaționale de Artă - la Biennale di Venezia, denumită în continuare Bienala, concurs public de creație deschis participării autorilor individuali sau reuniți în grupuri, ori persoanelor juridice fără scop patrimonial (organizaţii neguvernamentale).

Proiectul care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă – la Biennale di Venezia, la secţiunea Participări Naţionale, se va realiza în două spaţii expoziţionale: Pavilionul României din Giardini della Biennale şi Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia.

Ediția din 2022 a Bienalei se va desfășura în perioada 23 aprilie – 27 noiembrie 2022, cu previzionare pentru specialiști și presă în perioada 20 – 22 aprilie 2022.

Tema celei de-a 59-a ediţii a Expoziţiei Internaţionale de Artă – la Biennale di Venezia, lansată de curatorul Cecilia Alemani The milk of dreams își ia numele dintr-o carte a artistei suprarealiste Leonora Carrington în care, așa cum explică Cecilia Alemani, „artistul suprarealist descrie o lume magică în care viața este reinventată constant prin prisma imaginației și în care toată lumea se poate schimba, se poate transforma, poate deveni altceva sau altcineva. Expoziția propune o călătorie imaginară prin metamorfozarea corpurilor și definițiile umanității și se concentrează în special pe trei teme: reprezentarea corpurilor și metamorfozele acestora; relația dintre indivizi și tehnologii; legătura dintre corpuri și Pământ”. Mai multe informații legate de  temă și de conceptul formulat de Cecilia Alemani se pot consulta on-line la adresa: https://www.biennialfoundation.org/2021/06/the-milk-of-dreams/.

Pentru a participa la concursul naţional, solicitantul trebuie să depună un proiect care să conțină documentația obligatorie prevăzută în Regulamentul de organizare a concursului, publicat pe paginile de internet ale Ministerului Culturii (www.cultura.ro), Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro) și Institutului Cultural Român (www.icr.ro).

 Concursul se va desfășura în două etape: prima etapă, cu un rol de definire a conceptului curatorial și a conținutului, va fi urmată de selectarea finaliștilor clasați pe primele trei locuri, în ordinea punctajelor obținute, care vor fi invitați să detalieze aspectele tehnice ale proiectului în etapa a doua de concurs, prin care se va selecta proiectul câștigător.

Înscrierea la concurs se va realiza fără taxă, prin depunerea documentațiilor la sediul Ministerului Culturii din Bd. Unirii nr.22, sector 3, cod 030833, Bucureşti, sau prin transmiterea acestora prin poştă sau curier la aceeaşi adresă, până la data de 12 noiembrie 2021, ora 14.30. Proiectele transmise prin e-mail sau fax, cele incomplete, cele care nu respectă cerințele impuse de organizatori și cele care vor ajunge la Ministerul Culturii la o dată ulterioară celei menționate, indiferent de modalitatea de transmitere, nu vor fi luate în considerare.

În vederea îndeplinirii scopului concursului, vor fi constituite o Comisie de selecţie și o Comisie de soluționare a contestațiilor. Componența acestora va fi aprobată prin Ordin al Ministrului Culturii și va fi comunicată la o dată ulterioară.

Nu pot participa la concurs persoanele care au participat la organizarea sa, la elaborarea regulamentului, angajaţi ai instituţiilor organizatoare, membrii comisiei de selecţie şi cei ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor sau rude şi afini ai acestora, până la gradul al doilea inclusiv, respectiv asociaţii din societățile/ONG-urile în care membrii comisiei de selecţie, ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor deţin funcţii de conducere. Membrii comisiilor nu pot primi misiuni profesionale legate de elaborarea proiectelor care vor fi înscrise în concurs. 

 Calendar concurs:

ETAPA I

  • Depunerea documentaţiilor: termen limită – 12 noiembrie 2021ora 14:30;
  • Jurizarea: 15-16 noiembrie 2021;
  • Anunțarea rezultatelor ETAPEI I: 17 noiembrie 2021;
  • Depunerea contestaţiilor: termen limită – 19 noiembrie 2021, ora 14:30, sau în  format electronic, până la ora 23:59 a ultimei zile în  care se pot depune contestaţii potrivit prevederilor Art. 8 din Regulamentul de organizare a Concursului naţional pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă - la Biennale di Venezia;
  • Soluţionarea contestaţiilor şi publicarea rezultatelor finale: termen limită – 25 noiembrie 2021, potrivit prevederilor Art. 8 din Regulamentul de organizare a Concursului naţional pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă - la Biennale di Venezia;
  • Întâlnire cu reprezentanții echipelor finaliste: 29 noiembrie 2021.

ETAPA a II-a

  • Depunerea documentaţiilor: termen limită – 10 ianuarie 2022, ora 16:30;
  • Jurizarea: 11-12 ianuarie 2022;
  • Anunțarea rezultatelor ETAPEI II: 13 ianuarie 2022;
  • Depunerea contestaţiilor: termen limită – 14-17 ianuarie 2022, ora 16:30, sau în  format electronic, până la ora 23:59 a ultimei zile în  care se pot depune contestaţii potrivit prevederilor Art. 8 din Regulamentul de organizare a Concursului naţional pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă - la Biennale di Venezia;
  • Soluţionarea contestaţiilor: termen limită – 21 ianuarie 2022, conform sau în  format electronic, până la ora 23:59 a ultimei zile în  care se pot depune contestaţii potrivit prevederilor Art. 8 din Regulamentul de organizare a Concursului naţional pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a 59-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă - la Biennale di Venezia;
  • Anunţarea publică a proiectului câştigător: 24 ianuarie 2022.

 Informaţii suplimentare la:

bienala.venetia@cultura.ro

Documente necesare:

(Sursa Ministerul Culturii  link )
Festivalul Internațional de Film de Animație | 9-11 Iulie 2021 în București și în alte 30 de orașe

Festivalul Internațional de Film de Animație – ABIFF, organizat de ABI Fundație, aflat la prima sa ediție, lansează  în perioada 9-11 iulie în București și în alte peste 30 orașe din țară un adevărat maraton al filmelor de animație, care va continua pe tot parcursul verii.
Pe durata celor 3 zile de lansare, festivalul doreşte să capteze atenţia publicului prin difuzarea a sute de scurtmetraje de animaţie, majoritar europene, alese din peste 40 de țări proiectate pe 33 ecrane.
Filmele de animație din cadrul festivalului sunt destinate deopotrivă copiilor prin prezentarea unor producții haioase, pline de șarm, dar și educative, cât și publicului adult cinefil, pasionat de filmele de animație de autor.

Tot în premieră, în cadrul festivalului vor fi lansate două producții românești, un lungmetraj de animație – ”Se poate și așa” și un scurtmetraj de animație – „Darul Dragonului”, realizate de ABI Fundație si finanțate de Centrul Național al Cinematografiei.
Proiectul “ABIFF – Festivalul Internațional de Film de Animație București” este organizat de ABI Fundație și este finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 oferite de Programului RO-CULTURA al Ministerului Culturii, în cadrul proiectului apelul „Consolidarea antreprenoriatului cultural și Dezvoltarea audienței și a publicului“, (sesiunea 1).
ABI Fundaţie este o organizaţie nonguvernamentală, non-profit, care iniţiază şi sprijină proiecte în domeniile cultural, social şi sportiv. Înca din anul 2010 este implicată ca partener în inițiativele: United Against Racism și Radicalisation Awareness Network.

Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice. Aceste mecanisme de finanțare sunt stabilite în baza Acordului privind Spațiul Economic European, ce reunește statele membre UE și Islanda, Liechtenstein și Norvegia ca parteneri egali pe piața internă. În total, cele trei state au contribuit cu € 3,3 miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014-2021. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org și www.eeagrants.ro

Programul RO-CULTURA este implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului și are ca obiectiv general consolidarea dezvoltării economice și sociale prin cooperare culturală, antreprenoriat cultural și managementul patrimoniului cultural. Bugetul Programului este de aproximativ 34 milioane de euro. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.ro-cultura.ro.

Programul ABIFF poate fi consultat aici: link

Agenția Executivă pentru Educație, Audiovizual și Cultură (EACEA) a publicat primele trei apeluri în cadrul componentei Cultura a programului Europa Creativă 2021-2027.
Apelul pentru proiecte de cooperare europeană
Cu un buget de peste 60 de milioane euro, apelul va finanța proiecte care implică o mare diversitate de organizații precum teatre, muzee, asociaţii și fundații, centre de cercetare, biblioteci, universităţi, edituri, galerii, institute și centre culturale, companii din sfera business-ului creativ, autorităţi publice etc., active în sectoarele culturale și creative.
Accentul este pus pe inovare și cooperare artistică europeană pe teme precum implicarea publicului, coeziune socială, digitalizare, contribuție la Pactului verde european și provocări specifice anumitor sectoare culturale si creative (carte, muzică, arhitectură și patrimoniu cultural).
Solicitanții pot alege între trei categorii de proiecte:

  • proiecte de mai mică amploare: implică operatori din min. 3 țări eligibile, au o durată de cel mult 48 de luni și pot primi un grant de max. 200.000 euro (80% din bugetul eligibil);
  • proiecte de amploare medie: implică operatori din min. 5 țări eligibile, au o durată de cel mult 48 de luni și pot primi un grant de max. 1 milion euro (70% din bugetul eligibil);
  • proiecte de mai mare amploare: implică operatori din min. 10 țări eligibile, au o durată de cel mult 48 de luni și pot primi un grant de max. 2 milioane euro (60% din bugetul eligibil);

Termenul limită de depunere a aplicațiilor este 7 septembrie 2021 (ora 18:00 a României).
Apelul pentru rețele europene de organizații din sectoarele culturale și creative
Cu un buget de 27 de milioane euro pentru perioada 2021-2023, apelul finanțează proiecte de consolidare a capacităților, implementate de rețele multinaționale reprezentative de organizații culturale europene.
Termenul limită de depunere a aplicațiilor este 26 august 2021 (ora 18:00 a României).
Informații complete sunt disponibile aici.
Apelul destinat entităților culturale paneuropene
Cu un buget de 5,4 milioane euro pentru perioada 2021-2023, acest apel va sprijini organizațiile culturale - în acest caz, orchestrele - al căror scop este de a oferi oportunități de formare, profesionalizare și performanță pentru tinerii artiști talentați.
Termenul limită de depunere a aplicațiilor este 26 august 2021 (ora 18:00 a României).
Informații complete sunt disponibile aici.

Ministerul Culturii anunță lansarea celei de-a noua sesiuni de depunere a dosarelor de candidatură pentru obţinerea titlului de TEZAUR UMAN VIU, începând de astăzi, 15 aprilie 2021.

Dosarele de candidatură vor fi întocmite în concordanță cu solicitările din Regulament şi vor fi transmise până la data de 31 mai (data poştei - în cazul trimiterii sau, în cazul depunerii personale, data primirii la Registratura Ministerului Culturii), la sediul Ministerului Culturii din B-dul Unirii nr. 22, 030833, sector 3, București - în atenția Secretarului Comisiei Naționale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial.
Domeniile de activitate ce vor fi avute în vedere următoarele: prelucrarea lemnului, prelucrarea pietrei, prelucrarea lutului, prelucrarea metalelor, prelucrarea fibrelor și firelor textile, prelucrarea pieilor și blănurilor, prelucrarea osului și cerii, prelucrarea cornului și osului, boștinărit, lumănărit, instalații de captare a apei potabile, măcinat cereale, zdrobire și presarea semințelor (teascuri), uscat și afumat fructe (prune, perje, mere), cazanul de țuică, dârstele, pive, vâltori, șteampuri, alimentație, ocupații, cunoștințe despre om și natură, portul, spiritualitate și alte elemente de patrimoniu cultural imaterial.

Detalii pe site-ul MC: link

Cetățeni, egalitate, drepturi și valori (CERV)este noul program european care oferă finanțare pentru implicarea cetățenilor, egalitate pentru toți și protecția și promovarea drepturilor și a valorilor UE. Organizațiile societății civile active la nivel local, regional, național și transnațional, precum și alte părți interesate, pot aplica pentru a primi finanțare CERV pentru perioada 2021-2027.  Cum să solicitați finanțare  
Agenda.


Luna Europeană a Diversității este organizată de Platforma UE a Cartelor Diversității împreună cu Cartele naționale și semnatarii acestora.
Scopul său principal este de a reuni Cartele naționale privind diversitatea, angajatorii mici și mari, companiile private, organizațiile publice, asociațiile non-profit în jurul unui obiectiv comun - de a promova diversitatea la locul de muncă și în societate. 

Fundația Transilvania Trust organizează o nouă ediție a Zilelor Porților Deschise în data de 16 mai.  Alături de tradiționalele vizite ghidate în limba română și maghiară care prezintă istoria castelului Bánffy, programul cuprinde testarea a 4 trasee de drumeție și cicloturism elaborate în cadrul proiectului Dezvoltarea ecoturismului culturale teritoriul GAL Someș Transilvan, comunele Bonțida, Borșa, Sic, Vultureni.

Duminică propunem două drumeții: una care vizitează parcul castelului Bánffy, și traseul bisericilor monumente istoricedin Bonțida (biserica reformată și cea catolică).

La vizitele ghidate și la drumeții vă puteți înscrie completând următorul formular: https://forms.gle/AMUpgExCvxpyDsuq5

 

Fundația Transilvania Trust organizează o nouă ediție a Zilelor Porților Deschise în data de 16 mai.  Alături de tradiționalele vizite ghidate în limba română și maghiară care prezintă istoria castelului Bánffy, programul cuprinde testarea a 4 trasee de drumeție și cicloturism elaborate în cadrul proiectului Dezvoltarea ecoturismului culturale teritoriul GAL Someș Transilvan, comunele Bonțida, Borșa, Sic, Vultureni.

Duminică propunem două drumeții: una care vizitează parcul castelului Bánffy, și traseul bisericilor monumente istoricedin Bonțida (biserica reformată și cea catolică).

La vizitele ghidate și la drumeții vă puteți înscrie completând următorul formular: https://forms.gle/AMUpgExCvxpyDsuq5

Pentru iubitorii ciclismului pregătim testarea traseului Bonțida > Răscruci > Borșa > Borșa-Cătun > Răscruci > Bonțida de o lungime de 30.5 km și o diferență de nivel de 190 m, cu o oprire mai lungă la castelul Bánffy din Borșa. Spitalul de boli psihice și cronice a părăsit domeniul  Bánffy din Borșa în anul 2019, iar castelul a intrat în proprietatea Bisericii Reformate din Orașul de Jos (biserica cu două turnuri din Cluj). Cu această ocazie participanții turei de biciclete pot face o vizită, după care se întorc la Bonțida. Ghidul turei: Bogya Zoltán.

Bogya Tamás va ghida pe cei care doresc să testeze traseul Bonțida > Giula > Sic > Giula > Tăușeni > Bonțida de o lungime de 26, 2 km și o diferență de nivel de 215 m. Bicicliștii se vor opri la Sic pentru a vizita stufărișul și biserica reformată recent reabilitată.

La turele de cicloturism vă puteți înscrie completând următoarele formulare:

https://forms.gle/VUFtnGQwyd7LPmw36

https://forms.gle/SZdUdwacAZZNZ3Uh6

Ultimul punct de program al evenimentului va fi vernisarea expoziției M21 reANIMA a studenților de la Universitatea de Artă și Design din Cluj în prezența creatorilor, a coordonatorilor de proiect KallóAngéla și Andrei Budescu,  respectiv a profesorilor universitari invitați: Dorel Găină și Feleki Károly.                                                                                                                                                        

Program

10.00 Excursie cu bicicleta la castelul Bánffy din Borșa, ghid Bogya Zoltán, pornire de la poartă

10.00 Excursie cu bicicleta la Sic, ghid Bogya Tamás, pornire de la poartă

11.00 Vizita ghidată a castelului în limba română, pornire de la poartă

11.30 Drumeție la Biserica reformată și catolică din Bonțida - monumente istorice, pornire de la poartă

14.00 Drumeție la parcul Castelului Bánffy, pornire de la poartă

15.00 Vizita ghidată a castelului în limba română, pornire de la poartă

16.00 Vernisajul expoziției M21 reANIMA

Artiști expozanți: studenții și masteranzii Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca

Coordonatori proiect: conf. univ. dr. KALLÓ Angéla, lect. univ. dr. BUDESCU Andrei

Invitați: prof. univ. dr. FELEKI Károly și prof. univ. dr. Dorel GĂINĂ

Participarea la programele evenimentului este liberă. Purtarea măștii de protecție și respectarea reglementărilor în vigoare pentru prevenirea infectării cu SARS-CoV 2este obligatorie.

Lansare -  Centrul Național de informare și promovare a patrimoniului cultural

Institutul Național al PatrimoniuluiAsociaţia Da'DeCe şi Pro Patrimonio

Vă invită marți, 30 martie, începând cu ora 15:00, la o primă întâlnire cu echipa proiectului și cu primele priorități și activități ale Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural pentru anul 2021.
Conferința va oferi o perspectivă asupra misiunii Centrului și a direcțiilor de acțiune pentru anul 2021, așa cum au rezultat acestea în urma seriei de consultări externe desfășurate în ultimele trei luni.
Evenimentul va prilejui, în plus, și o vizită virtuală - în povești și imagini - la Casa de Târgoveț din Calea Șerban Vodă, nr.33 din București, care va funcționa ca sediu fizic al Centrului.
Centrul național de informare și promovare a patrimoniului cultural își va definitiva strategia pentru anii următori pornind atât de la prioritățile rezultate în aceste ultime trei luni de consultare, cât și de la reacțiile, propunerile și oportunitățile de colaborare de la nivelul sectorului patrimoniului cultural. link

Institutul Național al Patrimoniului

lansează tuturor celor interesați invitația de a descoperi ”Arheologia pentru toți”

Miercuri, 17 februarie, începând cu ora 16:00, pornim o primă călătorie în universul arheologiei, alături de Felix Marcu (arheolog-expert, Directorul Muzeului Național de Istorie a Transilvaniei) și Ștefan Bâlici (arhitect, Directorul Institutului Național al Patrimoniului), doi dintre profesioniștii de al căror nume se leagă unul dintre cele mai importante proiecte de promovare și punere în valoare a patrimoniului arheologic românesc - Programul Național Limes.
Aceasta este, de altfel, și tema principală de anul acesta a întâlnirilor publicului larg cu arheologia. Urmează, așadar, un an de descoperiri, cu ajutorul specialiștilor, a celor mai interesante situri arheologice de pe fosta graniță a Imperiului Roman – pentru care în 2021 România pregătește dosarul de candidatură pentru înscrierea pe lista Patrimoniul Cultural Mondial (UNESCO). 

În întâlnirea de miercuri, 17 februarie, discutăm, așadar, de ce e important Programul Național Limes și facem o primă oprire - virtuală și cu ghidajul specialiștilor - la Castrul roman de la Bologa, jud. Cluj.

Agenda primei întâlniri cu ”Arheologia pentru toți”
Prima parte (16:00 - 17:10)
Despre patrimoniul arheologic, prin lentila UNESCO - Ștefan Bâlici
Programul Național Limes - Felix Marcu
17:10 - 17:15 - Pauză
Partea a II-a (17:15 - 18:45)
Prezentarea Castrului roman de la Bologna, comuna Poieni, județul Cluj.
Întrebări
Moderează: Bogdan Șandric (Direcția Patrimoniu Digital, Institutul Național al Patrimoniului). 
Conferința va fi transmisă live pe pagina de facebook a Institutului Național al Patrimoniului. 
Mai multe detalii, aici: https://fb.me/e/1cujcsHeT

 



De ce vorbim anul acesta despre LIMES? 

Pentru că anul acesta România depune dosarul de candidatură pentru înscrierea în Patrimoniul Cultural Mondial (UNESCO) a monumentelor și siturilor care au format vechea graniță a Imperiului Roman de pe fluviul Dunăre, cunoscută sub denumirea de limes dunărean. Programul Național Limes se referă la cei peste 1.500 km lungime ale limes-ului care străbate teritoriul României - cel mai lung sector al granițelor antice ale Imperiul Roman, care se desfășoară pe teritoriul unei structuri statale actuale. Limes-ul este un sistem de graniță complex, alcătuit preponderent din castre (tabere militare fortificate), turnuri, valuri de pământ și așezări urbane fortificate.

Programul Național Limes a fost instituit în anul 2014 de Ministerul Culturii cu scopul de a cerceta și valorifica monumentele și siturile romane care formau limes-ul roman și înscrierea lor în Patrimoniul Mondial UNESCO pentru o recunoaștere internațională a valorii cultural-istorice.

De ce această inițiativă? 

Arheologia este o disciplină care folosește instrumente, metode și reguli proprii, putând fi practicată doar de către specialiști recunoscuți de comunitatea arheologică și Ministerul Culturii. Cercetarea arheologică ține cont de caracterul distructiv al metodelor și de caracterul fragil și perisabil al monumentelor și artefactelor arheologice. Așadar, dorim ca prin aceste conferințe să facem cunoscute metoda și rezultatele cercetărilor arheologice și să atragem atenția asupra faptului că patrimoniul arheologic capătă valoare culturală doar în contextul în care a fost descoperit, iar protejarea acestuia este responsabilitatea noastră, a tuturor.

Conferințele „Arheologia pentru toți” vor aduce în atenția tuturor situri arheologice de pe teritoriul României care aparțin epocilor preistorice și istorice, în cadrul a cca 30 de prelegeri susținute pe parcursul a 24 de luni. Fiecare sit arheologic va fi prezentat de către coordonatorul științific al monumentului într-un limbaj cât mai accesibil publicului larg.

Anul European al Căilor Ferate

La propunerea Comisiei Europene, anul 2021 a fost decretat Anul European al Căilor Ferate, ca o recunoaștere a avantajelor acestui mod de transport și a rolului lui în sprijinul obiectivului Pactului Verde, prin care Uniunea Europeană își propune realizarea neutralității climatice până în anul 2050. Doar 0,5 % din emisiile de gaze cu efect de seră generate în transporturi sunt produse de transportul feroviar.

Anul European al Căilor Ferate va fi folosit de instituțiile europene pentru promova o serie de acțiuni menite a atrage atenția spre transportul feroviar.

În acest context, Direcția Patrimoniu Digital din cadrul Institutului Național al Patrimoniului își propune să atragă atenția asupra bogatului patrimoniu feroviar al României: construcții, vehicule, publicații și multe alte obiecte legate de istoria feroviară, din care puteți regăsi o parte și în Inventarul bunurilor mobile clasate:
 https://bit.ly/3p5E85L
 https://bit.ly/3jFh7p7
 https://bit.ly/2Ot1jdR

Un număr important de construcții feroviare – gări, poduri, linii și alte construcții, sunt de asemenea înscrise în Lista Monumentelor Istorice, pe care o puteți consulta pe site-ul Institutului Național al Patrimoniuluihttps://patrimoniu.ro/images/lmi-2015/lista-monumentelor-istorice-2015.pdf.

De-a lungul acestui an, ne propunem să îmbogățim prezența domeniului feroviar în bazele noastre de date, prin acțiuni de documentare și catalogare, care vor prilejui celor interesați o mai bună cunoaștere a rolului pe care acest mod de transport l-a avut în transformarea României.

Între timp, vă invităm să răsfoiți virtual articole în Biblioteca Digitală pentru a citi despre trenuri, tramvaie, gări dar și despre diferite momente din istoria căilor ferate:
 https://bit.ly/2Ot1aXR
 https://biblioteca-digitala.ro/?descriptor=41632-gara
 https://biblioteca-digitala.ro/?descriptor=33381-cale-ferata
 https://biblioteca-digitala.ro/?descriptor=45141-tren
 https://bit.ly/3d518Q2

Biroul Europa Creativa anunta:

Nou apel  - Voices Of Culture

Apelul este deschis organizațiilor din statele membre UE care activează în sectoarelor culturale și creative (organizații profesionale, instituții culturale, organizații neguvernamentale, rețele europene, fundații, organizații private etc.) și care doresc să contribuie la dialogul cu Comisia Europeană.

Tema: „Statutul și condițiile de muncă ale artiștilor și profesioniștilor din sectoarele culturale și creative”

Termen-limită: 21 februarie 2021

https://voicesofculture.eu


Despre ce e vorba?
Voices Of Culture 2019 - 2021 va pune întrebări despre provocările și oportunitățile pentru statutul și condițiile de lucru ale artiștilor și ale profesioniștilor culturali și creativi. Cum pot aborda mai bine această problemă noile priorități, politici, acțiuni și fluxuri de finanțare?


Institutul National al Patrimoniului va invita si anul acesta sa faceti planuri pentru promovarea arheologiei în mod deosebit în zilele de 18, 19 și 20 iunie 2021 - Zilele Europene ale Arheologiei 2021.

Suntem din nou printre cele 30 de tari europene unde arheologii incearca -  în moduri cât mai inedite - să aducă domeniul mai aproape de publicul nespecialist si speram ca anul acesta sa avem chiar mai multe actiuni si evenimente  #ZEA2021 pe teritoriul României - online sau offline in functie de cum ne-o va permite situatia epidemilogică.

Siteul european (cu materialele de promovare în toate limbile țărilor participante - inclusiv în română) și cel românesc cor fi curând disponibile pentru înscrieri (în jurul datei de 22 februarie).
Până atunci, va stăm la dispoziție pentru îndrumare la adresa  zilelearheologiei@patrimoniu.ro.
Pe curând!

Despre Zilele Europene ale Arheologiei în România.

INP
a fost desemnat coordonator naţional al Zilelor Europene ale Arheologiei de către Ministerul Culturii din Franţa şi Institutul Naţional de Cercetări Arheologice Preventive (Institut national de recherches archéologiques préventives – INRAP), coordonatorul Zilelor Naţionale ale Arheologiei în Franţa şi pe plan internaţional. România devine, astfel, unul dintre cele 47 de state membre ale Consiliului Europei invitate să preia ştafeta organizării Zilelor Naţionale ale Arheologiei, sărbătorite, la iniţiativa Ministerului Culturii francez începând cu 2010 mai întâi în Franţa şi extinse apoi, în 2019, în alte 17 ţări europene: Austria, Belgia, Republica Cehă, Estonia, Germania, Italia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Republica Irlanda, Slovenia, Slovacia, Spania , Elveţia, Regatul Unit.
Mai multe detalii pe www.patrimoniu.ro

„Citește-mi 100 de povești!”

            Astăzi, 19 ianuarie 2021, ora 12:00, la sediul Ministerului Educației și Cercetării, a fost semnat protocolul de colaborare, în vederea stimulării lecturii în grădinițe și familie, între Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Ministerul Culturii. Programul este înscris sub egida Proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială.

            În urma semnării, la orele 14:00 a avut loc lansarea online a programului național „Citește-mi 100 de povești!”. Programul își propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădinițe, cât și în familie. Copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură și de a-și dezvolta atenția, vocabularul, imaginația și mai ales motivația pentru învățare. Programul contribuie așadar, în mod direct, la dezvoltarea literației și a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învățare și de alfabetizare funcțională, în special pentru copiii din familiile defavorizate și izolate cultural.

 Obiectivul nostru este ca, în următorii cinci ani, toate grădinițele publice din România să devină Grădinițe Bibliotecă, adevărate insule de lectură și cultură pentru copii. Pentru ca o grădiniță să primească acest statut, directorul acesteia va dezvolta și va implementa, alături de echipa sa de profesori de învățământ preșcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitați care să le citească celor mici. OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literație, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenția și de a le stimula curiozitatea. Grădinițele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită și în format digital, iar copiii vor primi cărți pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie.

 Parteneriatele în contextul „Citește-mi 100 de povești!” vin ca o continuare firească a proiectelor comune anterioare, dedicate facilitării accesului la educație timpurie de calitate al copiilor din medii defavorizate. Propunerea noastră este corelată cu viziunea dezvoltată în cadrul Proiectului „România Educată”, cu măsurile și acțiunile de reducere a părăsirii timpurii a școlii și a analfabetismului funcțional prevăzute în documentele strategice elaborate pentru domeniul educației, precum și cu Reperele Fundamentale în Învățarea și Dezvoltarea Timpurie a copilului. Astfel, programul OvidiuRo constituie o soluție concretă pentru dezvoltarea limbajului, comunicării și pasiunii pentru scriere și citire.

 În Proiectul „România Educată”, atât echitatea, cât și educația timpurie sunt domenii cheie, cu obiective și soluții specifice. Proiectul OvidiuRo transformă aceste deziderate în practică, insuflând copiilor dragostea pentru lectură. Îi felicit pe organizatori pentru această idee minunată!”a declarat Ligia Deca, Consilier Prezidențial - Departamentul Educație și Cercetare.

 „Înlăturăm barierele din calea educației, ajutând preșcolarii să acceseze modalități moderne de educație, indiferent de mediul din care provin. Mulți copii nu învață din cauza sărăciei, discriminării, sau accesului redus la mijloace de învățare. Acești copii părăsesc școala înainte de a dobândi abilitățile și cunoștințele de bază necesare pentru a prospera în societate. Astfel de proiecte îi vor apropia de școală și vor da startul esențial în viață” - a declarat Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministru - Ministerul Educației și Cercetării.

 „Suntem încântați că facem parte din astfel de proiecte care se adresează viitorului României. Educația timpurie este cheia unei societăți educate, care își valorifică în mod corespunzător resursele. Fără cultură ne pierdem identitatea, valorile și nu evoluăm cu adevărat vreodată. Viitorul se construiește astăzi, plecând de la cea mai importantă resursă: copiii. Mulțumim OvidiuRo că valorifică potențialul preșcolarilor și că rămâne pe acest drum al implicării” - a declarat Bogdan Gheorghiu, Ministru - Ministerul Culturii.

             „Experiența îndelungată la firul ierbii, unde am implementat programe integrate pentru familiile vulnerabile și o gamă variată de ateliere pentru copii, ne-a demonstrat în mod constant puterea educației de a transforma vieți și comunități. Imaginați-vă grădinița, din orice loc din România, ca un portal spre universul cunoașterii umane, cu insule de lectură și cultură, cu spații luminoase și confortabile, cu cele mai bune cărți pentru copii, cu adulți și copii care descifrează împreună tainele cărților și înțeleg lumea din jurul lor, de la teiul din curte până la cerul înstelat. Vrem să ne asigurăm că fiecare copil, în prima zi de școală, va cunoaște cel puțin 100 de povești, având astfel premisele necesare învățării citit-scrisului și o fundație solidă pentru succesul în viață.

Suntem recunoscători partenerilor din mediul privat, care aleg să susțină educația timpurie și să contribuie astfel la dezvoltarea viitoarelor generații de cititori și îi invităm cu drag să ni se alăture pe toți cei care cred în puterea educației” - a declarat Maria Gheorghiu, Președinte - Asociația OvidiuRo.

 Parteneri: Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Culturii, Asociația Cu Alte Cuvinte, Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România, Fundația Noi Orizonturi. 

Mai multe informații despre proiect găsiți aici https://www.ovid.ro/citeste-mi-100-de-povesti/

În data de 5 noiembrie a.c., Biroul Europa Creativă România organizează un eveniment dedicat organizațiilor din sectoarele culturale și creative, în mod special celor din domeniul patrimoniului cultural.

Scopul webinarului este prezentarea unor bune practici de cooperare europeană în cadrul unor proiecte sprijinite de programul Europa Creativă cu beneficiari din România. De asemenea, vor fi oferite informații despre rezultatele și viitorul programului Europa Creativă.

4 reprezentanți ai unor organizații românești vor vorbi despre proiectele europene implementate, experiența organizațională în urma accesării acestei finanțări și beneficiile aduse comunităților implicate.

Agenda evenimentului este disponibilă aici.

Participarea este gratuită, însă locurile sunt limitate. Webinarul se realizează prin intermediul platformei Zoom. În vederea înregistrării, cei interesați sunt rugați să completeze online formularul de înscriere până cel târziu în data de 4 noiembrie 2020, ora 11:00.

Linkul pentru participarea la webinar va fi transmis persoanelor înregistrate în cursul zilei de 4/11/2020.

Următorul webinar organizat de Biroul Europa Creativă va fi dedicat bunelor practici în domeniul muzicii și va avea loc în 17 noiembrie. Detaliile vor fi disponibile în curând pe pagina noastră. 

Persoana de contact pentru detalii: Claudia Ciolac-Romanescu, cultura@europa-creativa.eu.  

14 noiembrie 2020 Noaptea Muzeelor

Noaptea Muzeelor, pe care Reteaua Nationala a Muzeelor o organizeaza anual in Romania, este o excelenta oportunitate pentru a evidentia politicile si tendintele in inovatia si educatia muzeala. Este o marca devenita fenomen social, cu o interfata specifica industriilor culturale si creative. Cu aceasta ocazie, ne propunem ca an de an sa derulam un proiect special care sa scoata evenimentul din rutina data de caracterul sau repetitiv.

Pentru aceasta editie din 2020, pe care Reteaua Nationala a Muzeelor o organizeaza in premiera pe 14 noiembrie, elementele de noutate, care personalizeaza seara si transmit un mesaj pozitiv de apropiere a publicului de muzee, sunt interactiunile creative ale claselor de scoala cu spatiile muzeelor din tara.

Proiectul animatii, PUZZLE, INVESTIGAtii… vino si joaca-te cu colectiile la MUzEU!,  aflat sub marca Noptii Muzeelor 2020 si finantat de catre Administratia Fondului Cultural National, propune un dialog intre muzeu si public, dinamizat de interventiile unor tineri ce exploateaza creativ obiecte  si resurse culturale provenite din colectiile muzeelor. Este un demers inovator de apropiere a scolilor si a elevilor de muzeu pentru o intelegere mai buna a rolurilor pe care acesta si le asuma.

Acest proiect este un parteneriat pe care Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania il propune intre muzee si scoli. Obiectivul sau este de a promova contactul direct dintre elevi si colectiile muzeale, posibilitatea ca acestia sa creeze continut care sa ajute la o valorificare isteata, originala si surprinzatoare a acestor colectii muzeale, a unor elemente din acestea care starnesc interesul intr-un mod particular.

Provocari:

  1. sa incurajeze profesorii si elevii sa profite de resursele culturale locale;
  2. sa invite muzeele sa-si diversifice mecanismele de mediere pentru a varia abordarile si nivelurile de interpretare si de valorificare a colectiilor.
Link - Noaptea Muzeelor 2020



Conferință de presă „16 milioane euro pentru proiecte de restaurare și revitalizare monumente istorice”

Ministerul Culturii organizează conferința de presă pe tema semnării contractelor de finanțare aferente proiectelor de restaurare și revitalizare monumente istorice, cu un buget total de 16 milioane de euro. Apelul a fost lansat în perioada iunie – noiembrie 2019 în cadrul Programului RO-CULTURA, finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021.

La conferința de presă vor fi prezenți domnul Bogdan Gheorghiu, Ministrul Culturii, și domnul Bogdan Trîmbaciu, Director Unitatea de Management a Proiectului

Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice.
În total, cele trei state au contribuit cu €3,3 miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014-2021.

Wiki Loves Monuments România 2020

Wiki Loves Monuments este un concurs internațional de fotografie destinat fotografiilor libere ale monumentelor istorice din mai mult de 40 țări. Concursul foto are loc în fiecare an între 1 și 30 septembrie, pentru a coincide cu Zilele Europene ale Patrimoniului. Principiul concursului este unul federativ: fiecare țară acordă propriile premii, iar primele 10 fotografii din concursul național vor participa în cadrul concursului internațional.

Moștenirea culturală este o parte importantă a cunoștințelor pe care Wikipedia le colectează și le răspândește. Cu toții putem contribui cu imagini sau prin a scrie articole. Și cum o imagine valorează cât o mie de cuvinte, în toate limbile în același timp, și entuziaștii de pe plan local pot (re)descoperi importanța culturală, istorică sau științifică a vecinilor lor.

În 2011, voluntarii din 18 țări europene au reușit să strângă mai mult de 165.000 de imagini cu monumente, ceea ce reprezintă cel mai mare număr de fotografii strânse vreodată de un concurs de acest fel, recordul fiind acreditat de către Guinness World Records.

Apoi în 2012 fenomenul a crescut în amploare prin participarea a 33 de țări din întreaga lume, au fost înscrise peste 350.000 de fotografii de la peste 15.000 de participanți.

Anul acesta ne îmbarcăm într-o nouă aventură Wiki Loves Monuments într-un concurs care sperăm că va fi chiar și mai mare. În fiecare țară se organizează un concurs local, cu propriile monumente, parteneri, reguli, evenimente și câștigători.

În România, concursul este organizat sub egida Wikimedians of Romania and Moldova User Group și beneficiază de suportul unor sponsori.

           wikilovesmonuments - concurs                                                PARTICIPAȚI ACUM!           

Concurs | Caligrafia ne unește | United by Calligraphy
Scrisul este pictura vocii, scrisul este artă, iar scrisul frumos poate fi premiat în cadrul proiectului cultural - educativ inițiat de către Asociația Liber la Educație, Cultură și Sport în parteneriat cu Ministerul Culturii, Comisia Națională a României pentru UNESCO și Rețeaua Institutelor Culturale Naționale din Europa.

Ediția din acest an dorește ca frumoasa artă a scrisului de mână să devină o punte culturală pentru cooperare, solidaritate și unitate, ajutând la dezvoltarea și păstrarea sentimentelor de înțelegere reciprocă și de îmbrățișare a diversității. Astfel, cea de-a IV-a ediție va avea tematica „United by Calligraphy / Caligrafia ne unește”.

Români din țară și diaspora de orice vârstă, atât pasionați de caligrafie, cât și profesioniști în arta scrisului frumos, sunt invitați să realizeze lucrări artistice caligrafice în perioada iulie - octombrie 2020, respectând informațiile din regulamentul de participare disponibil atât pe www.educație.ong, cât și pe pagina de Facebook Asociația Liber la Educație, Cultură și Sport. Termenul limită a trimitere a lucrărilor este 5 octombrie 2020 (data poștei). Evaluarea acestora va fi realizată de un juriu internațional format din caligrafi profesioniști, învățători, profesori, critici de artă și reprezentanți ai instituțiilor partenere proiectului. 

La finalul proiectului, cele mai apreciate lucrări din România vor fi premiate și se vor reuni cu excepționalele creații caligrafice din întreaga lume, într-o publicație online - United by Calligraphy / Caligrafia ne unește.

Ministerul Culturii lansează, începând cu 10 iulie, SAMER 2020 - Stagiunea Artistică Muzicală Estivală a României 2020.  Starea de urgenţă şi starea de alertă au generat noi reguli de petrecere a timpului liber, în condiţii speciale. Astfel, instituţiile de spectacol s-au adaptat și au descoperit noi spaţii urbane care să fie utilizate pentru evenimente de care publicul să se poată bucura în siguranţă.

Îmi doresc ca toţi managerii instituțiilor de spectacol să găsească soluții creative și spații alternative pentru desfășurarea evenimentelor, dar fără a face rabat de la regulile de sănătate.  În urma discuțiilor cu managerii de instituții culturale din subordinea Ministerului Culturii am pregătit această stagiune estivală, adaptată situației curente. Va fi o stagiune în aer liber care are potențialul de a atrage public nou. Să nu uităm că artele spectacolului au debutat acum mai mult de 2500 de ani în aer liber şi doar de 500 de ani acestea se regăsesc în spaţiu închis”, a declarat ministrul culturii Bogdan Gheorghiu”. 

 Stagiunea estivală de muzică şi operă a României 2020 implică 11 instituţii care vor organiza propria stagiune outdoor:

1        Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”;

2        Corul Naţional de Cameră "Madrigal - Marin Constantin";

3        Filarmonica „George Enescu“;

4        Opera Maghiară din Cluj-Napoca;

5        Opera Naţională Bucureşti;

6        Opera Națională Română din Cluj-Napoca;

7        Opera Naţională Română din Iaşi;

8        Opera Naţională Română din Timişoara;

9        Teatrul Muzical „Ambasadorii”;

10      Teatrul Naţional de Operetă și Balet „Oleg Danovski“ din Constanța;

11      Teatrul Naţional de Operetă și Musical „Ion Dacian“.

Spectacolele organizate de aceste instituții vor fi promovate pe pagina Facebook a Ministerului Culturii sub #SAMER, așa încât publicul să poată avea acces la întregul program de spectacole care vor avea loc în această vară.

Beethoven, în stagiunea online a Filarmonicii „George Enescu”


Joi, 2 iulie 2020, de la ora 19.00, în cadrul stagiunii online, Filarmonica „George Enescu” va transmite un nou concert dedicat lui Ludwig van Beethoven, în anul sărbătorii a 250 de ani de la nașterea marelui compozitor german.
 În program, sunt incluse două întregistrări din 2018:
Concertul nr. 4, în sol major, pentru pian şi orchestră, op. 58, condus de Elio Boncompagni, și Simfonia nr. 6, în fa major, op. 68, „Pastorala”, dirijată de Horia Andreescu. Solist invitat este pianistul Matei Varga.
 „Dacă celelalte concerte pentru pian beethoveniene se caracterizează printr-o anume strălucire a sonorităţilor, Concertul nr. 4 se îndepărtează puternic de acest model de virtuozitate al secolului al XVIII-lea. Poezia şi introspecţia par să fie cheia în care trebuie înţeles acest opus”, afirmă muzicologul Octavia-Anahid Dinulescu.
 Pastorala se situează în imediata vecinătate a Simfoniei nr. 5. Prima audiţie a ambelor lucrări compuse de Beethoven a avut loc la 22 decembrie 1808, la Viena. „Compuse relativ simultan, cele două capodopere par să alcătuiască cele două feţe ale traseului unei vieţi: omul în relaţie cu destinul şi cu natura. Imnul de mulţumire care încheie Pastorala emană acea pace spirituală a împăcării interioare, în întâlnirea cu natura dătătoare de viaţă şi izvorâtă din iubirea lui Dumnezeu pentru oameni”, subliniază muzicologul Mihai Cojocaru.
Canalul YouTube (https://bit.ly/2wMctlw) al Filarmonicii „George Enescu“ a fost adăugat, în cadrul stagiunii online, celorlalte instrumentede promovare: site web (https://www.fge.org.ro/),paginadeFacebook (https://www.facebook.com/filarmonica.george.enescu/), newsletter.
Canalul YouTube nou creat oferă celor interesați posibilitatea de abonare și de 
alertare prin e-mail asupra noilor postări.
 

Dacă ți-e dor de vacanță, dacă vrei să vezi locuri incredibil de frumoase, să cunoști oameni minunați și să asculți o muzică bună, vino și REDESCOPERĂ ROMÂNIA împreună cu noi!

De luni, 6 iulie, începem cea mai frumoasă călătorie pe care am făcut-o până acum: oameni de care poate că nu ai auzit, dar care țin cu adevărat în viață ce avem noi, românii, mai frumos, ne vor primi și ne vor arăta cum numai ei știu să o facă, locuri de care te vei îndrăgosti.

Și vom cânta, în fiecare oraș, muzeu, cetate sau grădină în care ne vom opri, muzica pe care o vom simți potrivită și ne vom bucura de natură și de vară.

Și încă un prieten drag va fi lângă noi: fiecare întâlnire a noastră se va încheia cu câte un episod Wild Carpathia prin care iremediabilul îndrăgostit de România Charlie Ottley ne va da nenumărate alte motive să iubim țara asta.

Din 6 iulie, de la ora 20, oriunde ai fi, ia-ți vacanță cu noi: ascultă, privește, visează și REDESCOPERĂ ROMÂNIA!

Le mulțumim pentru că ne sunt alături de la începutul călătoriei noastre:
- Ateneul Popular „Maior Gheorghe Pastia”- Focșani;
- Teatrul Municipal „Maior Gheorghe Pastia” – Focșani;
- Primăria Municipiului Focșani;
- Teatrul „Maria Filotti” – Brăila;
- Arhiepiscopia Dunării de Jos;
- Mănăstirea Măxineni, jud. Brăila;
- Direcția Județeană pentru Cultură Brăila;
- Domnului Radu Paul;
- Direcția Județeană pentru Cultură Sălaj;
- Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj;
- Grădina Botanică „Vasile Fati” Jibou;
- Casa Memorială „Iuliu Maniu” Bădăcin.

Un nou proiect la TMF, în stagiunea estivală, ”Rapsodie în doi”, după piesele lui Dumitru Solomon și Teodor Mazilu

Cu ocazia Stagiunii de vară va intra în lucru un nou proiect al Teatrului Maria Filotti, ”Rapsodie în doi” și va cuprinde două spectacole diferite, dar care sunt dedicate aceleiași teme, ”Avatarul cuplului în zilele noastre”, adică întâmplări între un el și o ea, fie din universul familial, fie în ipostază de îndrăgostiți, fie în ipostază de afaceriști. Regizorul Lucian Sabados s-a oprit la doi mari autori români, Dumitru Solomon  și Teodor Mazilu. Primul spectacol din acest generic este compus din piesele ”Frumos e în septembrie la Veneția” de Teodor Mazilu și în integralitate ”Zăpezile de altădată” de Dumitru Solomon.
Din distribuția primului spectacol, care va fi numit generic ”Rapsodie în doi – I”, în ordinea intrării în scenă, fac parte următorii actori: Liviu Pintileasa, Ramona Gîngă, Nicholas Cațianis, Blanca Doba, Adrian Ștefan, Monica Ivașcu, Marcel Turcoianu, Elena Andron, Zane Jarcu, Cătălina Nedelea, Flori Popa, Dan Moldoveanu, Valentin Terente, Elena Mocanu și Silvia Tariq.

Al doilea spectacol din acest proiect este compus din textele ”Frumos e în septembrie la Veneția” de Teodor Mazilu și un colaj de cinci scene din faimoasa comedie a aceluiași autor, ”Proștii sub clar de lună”.

Distribuția acestui spectacol, în ordinea intrării în scenă: Liviu Pintileasa, Ramona Gîngă, Emilian Oprea, Mihaela Trofimov, Corina Borș, Silviu Debu și Narcisa Novac. Conceptul de spectacol, alegerea textelor, coordonarea regizorală și scenografia aparțin lui Lucian Sabados, pe muzica originală a lui Cornel Cristei și vocea Wanessei Radu.

Premiera primului spectacol ”Rapsodie în doi” va avea loc sâmbătă, 18 iulie, pe scena din Strada Mihai Eminescu, iar a celui de-al doilea spectacol, în același loc, în data de 25 iulie. 

Recital - Ziua internațională a Dunării

Recital - Ziua internațională a Dunării

In fiecare an, pe 29 iunie, la propunerea ţărilor dunărene şi sub auspiciile Comisiei Internaţionale pentru Protecţia Fluviului Dunărea (ICPDR), serbăm Ziua Internațională a Dunarii.
Activităţile organizate cu prilejul sărbătoririi Zilei Internationale a Dunării, acordă o importanţă deosebită conştientizării şi participării populaţiei la eforturile de conservare a fluviului Dunărea.
Obiectivul principal al acestor manifestări este acela de a implica cetăţenii ţărilor dunărene în multiple activităţi independente sau comune, desfăşurate pe plan local, naţional şi regional.
Anul acesta pe plan local, sarbatorim Ziua Internationala a Dunarii, printr-o activitate cultural- muzicala inedita.
Cvartetul de coarde al filarmonicii impreuna cu Gheorghe Constantinescu- clarinet, vor prezinta un Recital Cameral online.
Evenimentul va fi transmis Luni, 29 Iunie 2020, ora 13.00, in format LIVE STREAMING, atat pe canalul de YouTube cat si pe pagina de facebook a filarmonicii. 
Din program fac parte urmatoarele capodopere muzicale ale compozitorilor:
IOSIF IVANOVICI ,PAUL APPLEYARD, JOHANNES BRAHMS, SYDNEY BECHET, SALVADOR MORLET, ION VASILESCU.
Intrati pe link si setati un memento pentru a fi alaturi de noi!!!
https://youtu.be/GgAKEv_eNBs

TMF ESTIVAL

Începand din 20 iunie, Teatrul „Maria Filotti” din Brăila va lansa și derula proiectul TMF ESTIVAL.

Acesta se va desfășura în parcarea de pe strada M. Eminescu colț cu M. Sebastian, unde va fi amenajată o scena profesionistă, modernă și perfect funcțională, chiar și pentru spectacole cu montări deosebite.

Spectacolele cuprinse în TMF ESTIVAL vor fi prezentate săptamânal, de regulă sâmbata, începand cu ora 20.30.

Proiectul va demara sâmbătă, 20 iunie, de la ora 20.30, cu spectacolul REGELE GOL de Evgheni Șvarț, regia Lucian Sabados, iar invitatiile pentru aceasta reprezentație pot fi ridicate de la agenția teatrului începând cu ziua de miercuri, 10 iunie, orele 12.00.

Acest proiect este gândit și organizat cu strictețe, respectând toate normele de protecție atât pentru spectatori, cât și pentru personalul teatrului. Perimetrul va fi delimitat și protejat, se va respecta regula distantării fizice, se vor asigura materiale de igienizare, iar accesul publicului se va face gratuit. Pentru o protecție și securizare in plus a spectatorilor dar și pentru păstratea standardelor artistice ale spectacolului de teatru, se vor emite invitații , în limita locurilor amenajate .

Programul va putea fi consultat pe site-ul teatrului, pe pagina de facebook și pe contul de Instagram, precum și la agenția teatrală.

Ministerul Culturii anunță faptul că librăria online Libris.ro se alătură campaniei „Citește Românește”, campanie lansată săptămâna trecută. Inițiativa are ca scop promovarea scriitorilor români și a literaturii locale în rândul cititorilor. Cu sprijinul Libris.ro, „Citește Românește” va câștiga un nou public și va putea să extindă promovarea literaturii române.

În prezent, volumele semnate de autorii români reprezintă, anual, mai puțin de 20% din vânzările de carte înregistrate de Libris.ro, una dintre cele mai mari librării online din țară. În acest procent sunt cuprinse atât volumele de beletristică, cât și cele de cărți pentru copii, poezie, spiritualitate și științe umaniste.

Campania Citește Românește, demarată de noi, atrage tot mai mulți parteneri de valoare și ne bucură faptul că este apreciată și susținută. Într-un timp foarte scurt, de numai o săptămână, pe lângă marile platforme de comerț online care ni s-au alăturat am descoperit, în mod plăcut, că sunt și persoane din zona social-media care se implică și promovează campania. Mulțumim tuturor partenerilor noștri pentru sprijinul acordat scriitorilor români. Îndemn publicul să acceseze aceste platforme de vânzare de cărți și să descopere scriitorii noștri contemporani care sunt valoroși și care merită citiți”, a declarat Bogdan Gheorghiu, Ministrul Culturii.

 

„De mai bine de 7 ani, am demarat, pe Libris.ro, acțiuni de promovare a scriitorilor autohtoni, cea mai importantă fiind campania Autorul Lunii, prin care punem la dispoziție cărți cu autograf ale celor mai populari scriitori români. Ponderea reprezentată de cărțile cu autori români rămâne, însă, destul de mică, pentru că și numărul aparițiilor editoriale anuale este relativ redus. De aceea, inițiativa Ministerului Culturii este una remarcabilă și aderăm la ea cu entuziasm. Fiecare campanie de încurajare a lecturii aduce beneficii majore societății noastre. Promovarea autorilor români face chiar mai mult, oferind un context favorabil dezvoltării pieței locale de carte, un demers necesar pentru a ajunge competitivi pe plan internațional”, declară Laura Țeposu, CEO Libris.ro.

Odată cu aderarea la campania inițiată de Ministerul Culturii, Libris.ro lansează pe site o secțiune dedicată autorilor români, ce preia numele campaniei. Astfel, pe https://www.libris.ro/carti?fp=citesteromaneste se regăsesc, începând de astăzi, aproape 4000 titluri semnate de autori români. Dintre acestea, aproape 2500 sunt incluse în categoria Beletristică și peste 1500 sunt cărți pentru copii.

Muzeul Viticulturii și Pomiculturii Golești - dezbatere nationala.

Dezbatarea națională Metode și tehnici Inovative pentru evaluarea intervențiilor de restaurare – conservare și urmărirea urmărirea stării de conservare a construcțiilor tradiționale din România.
Dezbaterea națională reprezintă punctul final al primei etape a proiectului național lansat și finanțat de Ministerul Educației și Cercetării și câștigat de Muzeul Viticulturii și Pomiculturii Golești în parteneriat cu cele mai prestigioase institute de cercetare din țară – Institutul Național de Optoelectronică ( INOE), CEPROCIM S.A. și ICECHIM .
Proiectul Metode și tehnici Inovative pentru evaluarea intervențiilor de restaurare – conservare și urmărirea urmărirea stării de conservare a construcțiilor tradiționale din România are ca scop identificarea și investigarea construcțiilor tradiționale din România, stabilirea celor mai bune metode de conservare și restaurare cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație și urmărirea în timp a stării de conservare a patrimoniului tradițional. Este un proiect amplu care reprezintă un pas deosebit de important în procesul de salvare a patrimoniului arhitectural tradițional care definește identitatea și unicitatea națională.
La dezbaterea națională participă specialiștii direcțiilor de cultură din țară, cercetători, investigatori, chimiști, fizicieni, restauratori, conservatori și reprezentanți ai societății civile din toată țara.

În baza invitaţiei Consiliul Județean Argeș / Muzeul Viticulturii și Pomiculturii Golești recepţionatǎ la DJC Brăila sub nr. 3557 / 11.11.2019, personalul DJC Brăila a participat și susțint comunicarea științificǎ/materialul documentar ”Arhitectura tradițională rurală din zona de câmpie a Brăilei” (realizată de Consilier Superior Arh. Marcian Roman și Consil Sup. Balcan George), ȋn cadrul sesiunii de comunicări dedicată protejării patrimoniului tradițional, în cadrul proiectului „Metode și tehnici inovative pentru evaluarea intervențiilor de conservare – restaurare și urmărirea stării de conservare a construcțiilor tradiționale din România”, finanțat de Ministerul Cercetării și Dezvoltării, organizat în data de 11.2019, la Conacul Goleștilor.

ZIUA CULTURII NAȚIONALE

În data de 15 ianuarie,  sărbătorirea  Zilei Culturii Naționale la Brăila se va face anul acesta, prin participarea Direcției Județene pentru Cultură- Brăila, a Liceului de Arte „Hariclea Darclee” și a Școlii Populare de Arte„Vespasian Lungu”, cu sprijinul conducerii Filarmonicii Lyra-George Cavadia,  la proiectul  cultural independent, inițiat și produs de Asociația Culturală Heart-Core, numit generic: „TOȚI PENTRU ROMÂNIA! ”

Seria de evenimente ce va cuprinde diverse momente  artistice,  recitaluri și/sau concerte de muzică românească realizate pe tema:„Diversitatea culturală, ca identitate națională”, vor fi  organizate simultan – începând cu orele 17:00, în  București  și  în alte 5 orașe din România: Brăila, Galați, Focșani, Giurgiu și Zalău, în cadrul acestui amplu proiect comun,  dedicat cu precădere tinerilor (elevi din școlile și liceele de muzică  și  arte),  dar, desigur,  și publicului larg, doritor.

Momentele  artistice/acțiunile  culturale din fiecare dintre orașele participante în proiect, sunt  organizate de conducerile respectivelor instituții de învățământ  și, vor fi susținute, în cea mai mare parte, de elevii proprii.

Tot în cadrul acestui proiect comun  al Asociației  Culturale  Heart-Core,  la care și  Brăila are privilegiul de a fi parte,  se va  realiza o pagină  web, unde vor fi încărcate  informatii de specialitate – muzicale -, dar și materiale  documentare, cu un conținut educativ și formativ relevant,  privitoare  la acest aspect al diversității  și  al importanței cunoașterii și aprecierii reciproce  a valorilor cultural-identitare,  specifice fiecărei zone românești. 

Promovarea întregului proiect va fi asigurată  de canalele Radio România Muzical și Radio România Cultural, precum și de partenerii valoroși ai proiectului -  Societatea Română de Radiodifuziune, Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, Muzeul Național „George Enescu”, ceilalți susținători la nivelul școlilor de muzică și Direcțiilor Județene pentru Cultură Sălaj, Giurgiu, Focșani, Galați, astfel încât  informația despre fiecare dintre participanții la această inițiativă  comună, va fi difuzată la nivel național.

Așadar , Miercuri – 15 Ianuarie a.c., începând cu orele 17:00, la Sala de festivități a Liceului de Arte „Hariclea Darclee” – Corpul D, Str. Galați nr. 31, din Municipiul Brăila, sunteți invitați  și  așteptați de elevii și cadrele didactice ale acestei școli, alături de elevii și profesorii Școlii Populare de Arte„Vespasian Lungu”, pentru a aniversa frumos – onest - memorabil Sărbătoarea Culturii Naționale  Românești,  fiind recunoscători pentru tot ceea ce am primit bun și frumos de-a lungul a două milenii de confluențe culturale,  într-un spațiu istoric de o superbă complexitate, TOȚI PENTRU ROMÂNIA!

DOAMNELE MUZICII ROMANESTI


ZILELE EUROPENE ALE PATRIMONIULUI 2019

Biblioteca Județeană „Panait Istrati” Brăila găzduiește vineri, 13 septembrie 2019, de la ora 12.00, un eveniment dedicat manifestării Zilelor Europene ale Patrimoniului.
Patrimoniul cultural comun al Europei este dinamic și se îmbogățește nu doar prin redescoperirea rădăcinilor comune ale popoarelor și națiunilor europene, cât și prin continua evoluție a inițiativelor și programelor dedicate, printre care și Zilele Europene ale Patrimoniului. Acestea sunt recunoscute public și au propria lor moștenire și un clar caracter incluziv care merită să fie dezvoltat și studiat sistematic. De aceea, anul acesta, tema este „Biblioteca, arhiva - trezorieri de patrimoniu cultural” , prin care să se reflecte semnificațiile anului 2019 pentru România în contextul cultural european.
Expoziția din holul bibliotecii este realizată de Serviciul Județean Brăila al Arhivelor Naționale în colaborare cu Biblioteca Județeană Brăila, documentele expuse fiind cărți vechi, românești și străine, apărute până la 1900. Exponatele nu au mai fost prezentate publicului brăilean până acum. Ele vor fi prezentate de Ștefania Botez, consilier și de Giani Oltianu, șef Serviciul Județean Brăila al Arhivelor Naționale. Gazdă va fi Ion Volcu, șef Birou Colecții Speciale din cadrul bibliotecii, evenimentul fiind organizat sub egida Direcției Județene pentru Cultură Brăila care, ca de fiecare dată, și in acest an a conceput și editat un pliant dedicat sărbătorii anuale europene și temei dedicate.
Menționăm că, în cadrul Bibliotecii Județene „Panait Istrati” Brăila a fost înființat un laborator de conservare și restaurare de carte veche, în cadrul căruia sunt deja titluri care se află în diverse procese de restaurare și/sau conservare.

Dezrobirea Rromilor - 163 ani

                Încă din timpuri străvechi s-a

...
Read More

Centenarului Marii Uniri de la 1918

În perspectiva celebrării Centenarului Marii Uniri de la 1918, Ministerul Culturii și Identității Naționale

...
Read More

CENTENARUL MARII UNIRI DE LA 1918

În perspectiva celebrării Centenarului Marii Uniri de la 1918, Ministerul Culturii și Identității Naționale lansează Programul ACCES CENTENAR - sesiunea 2017. Sesiunea de proiecte şi acţiuni culturale derulate în cadrul Programului ACCES CENTENAR - sesiunea 2017 prefigurează debutul manifestărilor culturale dedicate sărbătoririi Centenarului Marii Uniri de la 1918 și este dedicată proiectelor ce se vor desfășura în perioada 1 octombrie-30 noiembrie 2017.

Totodată, pentru operatorii culturali care doresc să organizeze un proiect sau o acțiune culturală dedicată Centenarului Marii Uniri de la 1918 anul viitor, cât și pentru cei care doresc să contribuie cu o simplă idee, a fost creata o pagină specială în care vă puteți înscrie proiectele/acțiunile/ideile, astfel încât acestea să fie luate în evidență de către Ministerul Culturii și Identității Naționale. Orice contribuție este binevenită!
http://centenar.cultura.ro/identitate/

Ambasadorii Campaniei Naționale ”Artiștii pentru artiști”

În teatrul românesc simbolul lunii martie e altul. E luna când facem totul pentru artiştii noştri. E luna când sărbătorim Ziua Mondială a Teatrului în modul cel mai firesc cu putinţă: pe scenă, în sala de spectacol, în spatele scenei, pentru a oferi un ajutor acelora care, din diferite pricini, au renunţat la misterul teatral pentru o vreme sau definitiv.

Sunt ambasadorii de anul acesta ai Campaniei „Artiştii pentru artişti” şi vă invită să fiţi parte din schimbarea atitudinii faţă de situaţia delicată, dar rezolvabilă a artiştilor noştri aflaţi în dificultate. Ei vor fi pe scenă, vor juca pentru acest crez alături de sute de artişti, şi vă aşteaptă la teatru, contează pe prezenţa voastră.

Reamintim că anul acesta 47 de teatre din București și din țară au programat spectacole pe tot parcursul lunii martie, încasările din vânzarea de bilete urmând a fi direcţionate către Fondul de Solidaritate Teatrală: RO40RZBR0000060007801286 deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei.

Pe site-ul www.uniter.ro, găsiți mesajele video ale ambasadorilor, precum și lista completă a celor 51 de reprezentații care se vor juca sub semnul Campaniei. Grăbiţi-vă să vă cumpăraţi bilete la teatru!

Patru mari artiști, foarte sensibili și foarte implicați în viața comunității teatrale vin în fața dumneavoastră și dau un semnal pentru toți ceilalți că nimeni nu este singur.

Se anunţă o lună martie plină de teatru şi vă invităm cu inima deschisă să-l redescoperiți!
Fiecare bilet cumpărat înseamnă nu doar un semn de reverenţă pentru munca actorilor, ci şi un ajutor concret.

Alătură-te Campaniei, cumpără bilete, bucură-te de teatru şi fă o faptă bună!

Sumele strânse din vânzarea de bilete, donaţii şi sponsorizări se pot vira în contul RO40RZBR0000060007801286 deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei, Fondul de Solidaritate Teatrală.

Organizator:

UNITER – UNIUNEA TEATRALĂ DIN ROMÂNIA,

în parteneriat cu teatre din București și din țară

Parteneri:

Societatea Română de Radiodifuziune

Societatea Română de Televiziune prin Casa de Producție TVR

        ITI – Institutul Internațional al Teatrului – Centrul Român

https://www.uniter.ro/campania-nationala-artistii-pentru-artisti-2018/

Adresă

 Bulevardul Unirii nr. 22, Sector 3, Bucuresti 030833

telefon +40 212228291

comunicare@cultura.ro

fax +40 212228291

 

VCNT - Visitorcounter

Today 2

Week 307

Month 1178

All 73613

Currently are 8 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Ministerul Culturii este autoritatea publică centrală responsabilă de elaborarea și aplicarea strategiei și politicilor în domeniul culturii.